Tuesday, April 7, 2009

Lampu-Lampu Berkerlipan Bak Kunang-Kunang

Salam untuk semua, wah indahnya lampu-lampu yang berkerlipan di pelusuk bandar kota bharu tempat kelahiran ku, itulah suasana yang tercetus saban tahun pabila tibanya Bulan Mac,huhu. Sebenarnya pintu gerbang berlampu itu adalah sempena Keputeraan Duli Yang Maha Mulia Sultan Kelantan. Sewaktu aku berkunjung ke kampung halaman baru-baru ini, sempat juga la aku pergi bersiar-siar di kala malam sesambil membawa beberapa orang anak buah aku yang masih kecil itu, hihi. Terhibur juga la mendengar telatah diorang pabila melihat lampu-lampu tersebut, lagipun dah lama aku tak bawa bebudak ini kuar malam, sambil itu dapat juga la aku melapangkan dada dan fikiran dengan melihat keindahan malam dan menghirup udara dingin di malam itu. Selepas selesai meronda bersama 'knight rider' aku itu, kami pun singgah sekejap di warong roti canai sambil menikmati hidangan di situ dan juga membasahkan tekak yang dahaga ini. Selepas menghabiskan masa 'tea time' kami pun beransur pulang dan sejurus selepas itu mata pun terlelap,huhu. Hopefully semoga anda semua sihat walafiat dan suksess selalu.

No comments: