Thursday, February 12, 2009

Mengintip

Salam, ini lah wajah2 anak-anak murid ku yang selalu datang mengejutkan aku di kala subuh hari,huhu. Sungguh semangat mereka datang ke sekolah untuk menimba  ilmu dan tanpa segan silu mengetuk cermin tingkap bilik ku dengan suara "cikguuuu....bangun, dah nak cerah dah ni...." agar aku bangun seawal pagi walaupun jam masih menunjukkan pukul 5.30am,huhu. Mereka ini dari kampung yang jauh sikit dari sekolah so that y mereka datang awal ke sekolah, kekadang tu kul 6am pun dah terpacak kat sekolah. Bila tengok perkembang diorang yang selalu datang awal ke sekolah, so aku suruh la mereka datang mengejutkan aku kat rumah,huhu, ada baiknya juga mereka kejut aku seawal pagi, boleh aku solat subuh awal. Yer la pernah beberapa kali aku terlewat bangun dek kerana badan terlalu letih di tambah pula dengan suhu udara yang mencecah 'tahap kebekuan' celcius, then tanpa segan silu terus menarik selimut untuk memperajakan tidur aku itu,hehe, jarang-jarang jer macam tu, bukan selalu. Maka aku mengambil langkah awal dengan menyuruh anak-anak murid aku ini datang mengetuk cermin tingkap bilik aku setibanya mereka di sekolah. Itulah kisahnya ragam seorang guru dengan anak-anak muridnya. Anak-anak murid aku ini pantang suruh sesuatu perkara, mereka pasti akan buat dengan jayanya,hehe. Apa-apa pun terima kasih la kepada mereka ini kerana bersusah payah datang ke rumah mengetuk cermin tingkap bilik aku. Semoga mereka semua terus selamat dan suksess di dalam pelajaran. Gudlak !!!

No comments: