Thursday, March 5, 2009

'Double'

Salam untuk semua, setelah sekian lama aku menyepi, kini muncul kembali dengan coretan yang berlaku di 'lost world' ini. Terima kasih kepada pengunjung setia yang tidak jemu-jemu menjenguk  rentetan cerita dalam 'Hidup Biar bermakna' ini. Terima kasih juga kepada mereka yang selalu memberi kata-kata semangat dan perangsang untuk aku terus maju dan suksess dalam menempuh liku-liku kehidupan yang penuh dengan suka dan duka ini.  Kali ini aku sajikan sedikit cerita mengenai anak-anak murid aku ini. Berdasarkan kepada tajuk entry ini, semestinya kalian semua tidak  faham apakah maksud 'double' itu melainkan bagi  mereka yang berkhidmat di sini ataupun mereka yang pernah berkhidmat di 'lots world' ini. Ini kerana perkataan itu adalah bahasa yang digunakan oleh penduduk di 'lost world' ini. 'Double' bermaksud 'denda'. Murid yang berdiri di atas almari kabinet itu di denda oleh cikgu lain sebenarnya, aku saja jer snap gambar dia sebab macam hakim  mahkamah majistret pulak, huhu, dan  pada ketika itu masa cikgu rash so aku continue jer la 'double' dia coz dia tolol sangat masa tu, hehe. Pastu gambar  'double' yang berbaris panjang sambil tangan angkat ke atas tu adalah murid tahun 5. Masa tu hangin satu badan aku dibuatnya kerana bila aku tanya @ soal, diorang buat mcm org pekak or bisu jer, masing-masing pandang ke atas untuk berfikir,huhu, padahal  benda yang aku tanya tu tersangat la senang, jadi nak dijadikan cerita dan nak dilepaskan geram, so aku suruh diorang berjemur tengah panas,huhu, tapi sekejap jer aku denda diorang, tak sampai 10 minit pun then aku suruh diorang masuk kelas balik, then masa tu diorang dah buka mulut untuk jawab pertanyaan aku,haha, jangan main-main dengan cikgu rash. Actually bukan apa,  saja nak suruh diorang bersungguh sikit belajar dan mengingati pelajaran yang lepas sebab budak2 ni takleh buat selamba sangat, nanti depa tak cakna dengan apa yang kita ajar, tapi itu style memasing la, aku ngan style aku dan cikgu lain dengan style diorang,huhu. Tapi aku pantang ada silap terus double, dan kaedah aku berdiri angkat tangan ke atas dan kaki angkat satu, lama2 diorang  'gehel'. 'Gehel' tu bermaksud penat. Pastu adalah diorang cakap, "cikguuuu.....gehel',huhu, siannya, jadi aku dengan baik hati suruh la diorang duduk, aku ni tak lah kejam sangat, hehe, masih ada lagi sfat kasih sayang aku pada budak-budak ni,emmm oklah setakat tu saja untuk coretan hari ni, dengar cerita hari ni ada pelawat nak datang ke sekolah kami, pegawai JPN dan PPD dari unit pembangunan, siap nak bermalam lagi sini, huhu, apa-apa pun nanti aku ceritakan pasal diorang pada entry yang akan datang, i'm soryyyyy. 

No comments: