Sunday, July 8, 2007

LaNgiT Tidak sElaLu CeRaH....!!!

Memang benar kata pepatah...langit tidak selalu mendung...mana taknya..pg td memang cerah sgt2...aku siap jemur pakaian lagi yg aku basuh kemarin....hari ni jemur sekali lagi sebab tak sempat kering kemarin...pastu ingatkan cerah sampai ke petang..rupa-rupanya hujan ditengahri...tapi pat aku ni bukan hujan ditengahri..tapi hujan waktu petang....hari ni 8 julai ...masa menunjukkan kul 3.15 ptg semasa aku mencoretkan catatan ni...hujan mulai turun ngan lebatnya sejak 10 minit yg lalu...aku cepat2 bergegas ke ampaian untuk angat baju2 kerja aku untuk dipakai esok hari dan masa2 yg mendatang....nasib baik sempat angkat...kalu tak...tak tahu lah...hujan semakinlebat....hari ni diorang akan masuk....harap2 diorang selamat aja...walaupun jalan licin...tapi aku yakin...diorang mesti masuk...kerana aku tahu...diorang jenis yg bertanggungjawab terhadap kerja....lagipun aku dah kebulur dah ni kat sini...tak tahu nak makan apa....tapi kan....bersyukur la kerana masih diberi kekuatan untuk bernafas di muka dunia ini....emmmm...langit memang tidak selalu cerah..kekadang panas terik dan kekadang hujan..tapi itu semua bukan kerja kita sebab ianya telah ditetapkan olehNya....kita yg hidup ini haruslah selalu berdoa padaNya agar dilimpahi rahmat dan dimurahkan rezeki....dan sentiasa la bersyukur dengan anugerah yg dikurniakan olehNya...apa2 pun...hidup mesti diteruskan walau apa jua yg berlaku....emmmmm dah kul 4 ptg lebih ni.....bila diorang nak sampai ni?????

No comments: