Sunday, February 14, 2010

KB - K.LIPIS - JERANTUT

Salam to semua, setelah sekian lama menghilang, kini terasa nak update blog la pulak, ditambah dengan line tenet yg agak clear dan cepat jer bila klik, hihi. Sempena CNY ni aku dpt cuti selama lima hari campur jumaat sabtu + 2 hr CNY + 1 hari cuti peristiwa dan kesempatan ini aku amik tuk menghadiri kenduri perkahwinan my best fren sewaktu sama2 berkhidmat di hutan belantara dulu, huhu, hutan ker???? My best fren tu namanya Mohd Noor, hihi but actualy kenduri yang aku nak atend ni bukan umah dia but umah bini dia, so aku aku pilih saah satu jer lah, hehe, tak kisah la yg mana2 janji aku dtg kenduri diorang, hihi. 14 feb umah pengantin pompuan kat pdg piol jerantut, 27 hb kat jengka 14 maran, so aku pilih yang 14 hb sebab tempoh waktunya tak 'rushing' sgt bg aku. Kalau ikutkan nak gi yg 27 hb but mcm tak sempat coz 28 hb tu sekolah kat belah kelantan, hihi. Pikir punya pikir dtg yg 14 jer lah. So 13 hb aku bertolak dr KB menuju ke sungai Koyan, dalam perjalanan ke kuala lipis tu, berduyung-duyung keta menuju ke kelantan, maklum la cuti seminggu sempena CNY mesti la ramai amik kesempatan balik kg, huhu.Dulu aku pun mcm diorang semasa bertugas di pahang, pantang ada cuti panjang so sama2 la menyesakkan jalan ke kelantan.Bermalam di umah cikgu shahril (my best fren), pagi 14 hb bertolak ke jerantut menuju ke pdg piol. Sampai di jerantut, pakat ngan cikgu romi n his wife tuk sama2 konvoi ke tempat kenduri. Setelah sampai umah pengantin pompuan, kami disambut oleh pasangan mempelai, then makan2 dan bergambar2 bersama pengantin, saja amik aura pengantin, huhu, mana tau kot2 dpt tamatkan zaman bujang this year, hehe amin. Hampir 3 jam kami beramah mesra umah pengantin td sampai khemah tempat makan pun dah hampir nak dirobohkan, hihi, dulu2 aku tak biasa dtg kenduri kat pahang, so mcm pelik la bila attend kenduri org2 pahang ni, mau tak, kalau kat kelantan, sampai mlm pun khemah kenduri masih terpacak lagi. Member explain, kat pahang, waktu kana antara kul 12pm hingga 3pm jer, so lepas tu khemah pun dirobohkan dan org pun dah tak dtg, kaau masih ada tu just saudara-mara jer yg dtg, ooooohhh gitu rupanya, so skang ni dah tak janggal dah. 14hb aku bermalam di kondo cikgu shahril di kuarters sk mela, selalu gak aku dtg sini semasa berkhidmat di hutan belantara dulu, bermalam kat sini dan esok2 pagi aku harus cabut agar dpt sampai antara kul 1-3pm di satu lagi majlis kenduri di pasir puteh umah tuan mohd anuar member sewaktu belajar kat maktab dulu, byk sungguh org kawin kalau time cuti2 camni, hihi,bagus le, dah memang cuti pjg so masa perjalanan pun buleh plan. To cikgu mohd noor 'selamat pengantin baru' semoga murah rezki, bahagia dan pjg umur hendaknya, to cikgu shahril 'thanks a lots coz bagi tumpang berteduh selama dua malam, 1 mlm di koyan dan 1 mlm di mela. Jasa baik korang semua tak akan aku lupakan hingga ke akhir hayat. Semoga kalian semua selamat dan sihat selalu, amin.

No comments: