Saturday, November 28, 2009

Amazing Race Versi Titom


Salam, sebenarnya cerita ni dah lama dah berlaku cuma takder kesempatan tuk publish kat blog ni, huhu. Walauapun jalan ceritanya bukan 100% tepat, tapi kebarangkalian adalah 99.9% adalah benar belaka, haha. Actually masa kuar tu dah lewat ditambah pulak dengan kenderaan pacuan dua roda salah seorang antara kami mengalami kerosakan, maka kami pun amik kesempatan untuk mencuba dan menguji daya tahan kami dengan melalui kesukaran ini, iaitu berakit bersama motor meredah sungai di kg simoi lama. Mula2 tu agak gerun jugak bila kenderaan masing2 di atas rakit, ye la mau tak takut, kalau lah motor tu terhumban ke dalam air, tak ke nyaknya, hehe, rakit buluh tu dah la tak lebar mana, hanya beralaskan 5 batang buluh jer, huhu tapi sib baik ia dikendalikan oleh pemandu yg mahir iaitu org asli di kg tu, hehe, kami upah RM10 kat dia untuk dua trip.


Selepas sampai ke seberang sana, kami pun mencuba laluan yang baru ditolak dan dibuka di kg tersebut. Jalan tersebut akan membawa kami ke highway cameroon - betau, wah seronok sungguh perjalanan kami hari tu, ye la nak kejar solat jumaat dah tak sempat dah, musafir la kami jawabnya, huhu, ni kalau beramazing race reramai ni mesti best, tambah pulak ada kaki heboh macam salimi ngan din, mesti gegak gempita dibuatnya, huhu. Hampir setengah jam jugak kami memecut di jalan denai yg baru ditolak tu untuk sampai ke highway cameroon - betau tu, huhu, boleh la tahan jalan tu, tapi kalau hujan teruk lagi mesti hancus jalan tu, tu pun dah ada yg berselut dan berlumpur, huhu. Masing2 menunjukkan skill dan kebolehan di atas kenderaan yg di pandu, cikgu pra pulak tak habis2 duk snap gambar kami, ye la sebab dia bonceng ngan orang dan camera tu camera dia, hehe. Selepas tu kami pun sampai la kat highway cameroon-betau, berehat dlm sepuluh minit kat simpang situ dan selepas itu meneruskan perjalanan kami ke betau, tempat persinggahan dan tempat parking keta aku. walaupun sekejap tapi hari tu terasa mcm best sebab kali pertama meredah sungai dengan motor menaiki bukit, huhu, jarang2 buleh dpt pengalaman mcm tu, anywes syabas kepada kengkawan kerana berjaya meredah sungai tersebut dengan jayanya,hehe lenkali kita buleh cuba lagi dengan kesukaran yang lebih maksimum lagi, huhu.

Di kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat hari raya Aidil Adha ( hari raya pertama 27 hb Nov 09 )kepada semua umat islam di dunia ini amnya dan di Malaysia Khasnya, semoga dapat menjalankan ibadah qurban dengan jayanya disamping diberkati Allah selalu.

No comments: