Monday, June 22, 2009

Indahnya Ciptaan Tuhan

Salam pada semua, sudah agak lama aku tidak update blog ini, entah mengapa, macam rasa malas pula, terasa seperti ada sesuatu yang membuatkan aku tidak merasa tenteram, tapi tu just 'imagine' aku jer padahal takder apa-apa pun, hehe, biasa la kekadang tu standard la kalau virus malas tu menyerang kita, huhu mesti apa yang dibuat ada saja yang tak kena, hehe. Tambah pulak dengan internet di pejabat selalu mengalami DC, so menguatkan lagi perasaan malas aku ini,huhu, tapi itu minggu lepas, minggu ini aku akan cuba mengembalikan semangat kerajinan aku ini untuk bercurahkan ilmu kepada mereka-mereka di 'lost world' ini.

Sesuatu yang jarang berlaku di sini, apa itu? jeng jeng jeng.....!!! huhu, Actually sekolah aku telah didatangi secara mengejut oleh Puan PPD Lipis, tapi kami buat macam biasa jer, diorang seramai 4 orang termasuk driver 4wi. Kami buat macam biasa jer dan diorang datang pun bukan sebab nak pantau PnP, diorang datang atas kerja pentadbiran. Mereka sampai sini lebih kurang pukul 11.45am dan sempat makan tengahari di sini. Tapi mungkin perkara yang tidak dapat dilupakan oleh mereka pada kali ini ialah, 4wi mereka tersangkut kat bukit Titom, ini kerana driver tersebut 'first time' drive ke sk titom, that y dia tak leh agak keadaan jalan, beberapa orang cikgu dan pekerja sekolah termasuk beberapa orang kampung pergi membantu untuk menolak 4wi tersebut yang tersangkut dan hampir terjatuh ke dalam gaung, namun segala usaha kami itu gagal. Hampir sejam setengah kami mengerah kudrat dan idea untuk melepaskan 4wi tersebut, tapi apakan daya kerana segalanya tak mampu diterjemahkan oleh kudrat kami sehinggalah datang satu hilux yang datang ke Kg Titom ini untuk menjual barang-barang, hiluk tersebut tarik 4wi tersebut dengan tali dan alhamdulillah akhirnya semuanya berjaya. 

Selepas makan tengahari, Puan PPD Lipis berangkat pulang, banyak perkara yang beliau bagitahu kami agar segera buat dan kami menyahutnya dengan baik. Terima kasih kepada Puan PPD Lipis kerana sudi menjenguk kami di sini, walaupun datang dalam keadaan singkat namun kami merasa amat dihargai kerana sebelum ini jarang pegawai atasan sendiri yang turun padang. InsyaAllah kami akan melaksanakan tugas dengan sebaik mungkin. Sekian dahulu untuk entry kali ini, ada masa aku update lagi, tq n babai.

No comments: