Friday, February 20, 2009

Mereka Bagaikan Kain Putih

Salam untuk semua, sudah lama aku tak update entry di ruangan ini, maklum la beberapa hari yang lepas sibuk ngan kerja-kerja yang perlu dibereskan dan juga mesyuarat di PPD, so takder masa sangat nak melepak depan laptop ni,huhu. But today aku bertapa di 'lost world' ini bersama cikgu Romi dan juga cikgu Mohd Noor, alasannya aku malas nak keluar lagipun aku baru jer masuk ke sini dan rasa sengal-sengal serta lenguh-lenguh badan tu belum hilang lagi. Maklum la nak masuk ke sini bukannya melalui jalan raya,huhu, semua jalan bukit bukau dan bertanah merah, semuanya memerlukan kudrat dan prestasi diri yang memberansangkan, dan kalau badan tak sihat atau demam tu better tak payah masuk la coz menyusahkan diri jer nanti lagipun sini bukan ada klinik untuk nak dapatkan ubat. Itulah senarionya berkhidmat di 'lost world' ini, mungkin mereka yang membaca coretan ini sukar untuk gambarkan keadaan sebenar di sini namun bagi mereka yang pernah bertugas di sini akan faham segalanya walaupun aku coretkan sepatah ayat sahaja,huhu. Gambar kat bawah tu merupakan permata baru yang perlu digilap dan dididik sebelum mereka melangkah lebih jauh. Itulah murid-murid Pra Sekolah di sini. Kecil,lucu dan pelbagai karenahnya,namun itulah kanak-kanak,karenah mereka mampu membuatkan kami di sini tersenyum dan tertawa. Tanggungjawab untuk mencoretkan minda dan sahsiah diri mereka amat berat, ini kerana mereka bagaikan kain putih yang baru mengenal erti hidup, kami lah yang perlu mencoretnya. Segalanya terletak di tangan guru,especially Guru Pra, untuk guru pra, aku ucapkan selamat maju jaya dan semoga berjaya mendidik murid-murid pra dengan jayanya. Semoga kita semua suksess menghadapi segala rintangan dan cubaan di dunia pendidikan ini.


No comments: