Tuesday, February 10, 2009

Meh Bungkus Ketupat

Salam untuk semua, sudah lama aku tidak kemaskini ruangan ini, maklum la kebelakangan ini sibuk ngan aktiviti sekolah dan mesyuarat kurikulum dan ko-kurikulum peringkat sekolah, tapi biasa la awal2 tahun, banyak kerja yang perlu dibuat, namun ini semua kan tanggungjawab, so haruslah laksanakannya dengan sebaik mungkin. Gambar di atas itu adalah sebahagian daripada murid-murid tahun 6 2009. Tahun ini calon UPSR agak ramai juga iaitu seramai 26 orang, 13 keral dan 13 kedur. Diorang ni pantang tiada guru dalam kelas, terus buat sesi bungkus ketupat,huhu. Gambar tu aku snap dari jauh dan diorang tidak sedar akan kemunculan aku di sekitar kawasan berhampiran mereka. Murid-murid tahun 6 tahun ini tak tahu la macam mana ngan potensi mereka,nampak gaya macam suam2 kuku jer. Tapi tak apa lah, kami sebagai warga pendidik SK Titom akan cuba sedaya upaya untuk mencurahkan dan mendidik mereka agar dapat menimba ilmu sebanyak yang boleh. Diorang ni sedikit nakal la,tapi kalau masa aku mengajar, huuuu 'sorry la' coz pantang ada salah dan silap terus aku 'double'. Untuk tahun 6 ini aku mengajar subjek Matematik. Emmm tak tahu la macam mana, Math sekarang ni kena ajar dalam bahasa inggeris but aku rojak dalam 3 bahasa jer ngan diorang coz kalau nak BI straight mampus la diorang,mesti ternganga punya,huhu, lagipun aku ni bukannya terer sangat nak speaking2 ni, just sekadar basic tu boleh la. Namun begitu aku tetap akan cuba melakukan yang terbaik untuk anak-anak murid aku. For them 'gudlak' aku ucapkan untuk UPSR 2009.

No comments: